DoenKids is onderdeel van KidsKonnect, klik hier voor meer informatie.
NL EN
Demo aanvragenKlantverhalen

Een betere bedrijfsvoering door jullie software

Stichting Kinderopvang Kralingen is een lokale speler en biedt elke maand aan zo’n 500 kinderen opvang. SKK heeft 2 kinderdagverblijven, 7 naschoolse opvanglocaties en 2 peuterspeelzalen. ‘We zijn niet klein en niet groot,’ vertelt Natasja Knappert van SKK. ‘Wij hebben unieke locaties, die groen gelegen zijn met veel buitenruimte. Er wordt veel buiten gespeeld en wij bieden veel activiteiten aan. Wij hebben een goede naam in de buurt en zijn sinds kort de goedkoopste. Deze 2 elementen leveren ons veel nieuwe klanten op.’

Kindplanning
SKK werkt al vanaf het begin met de kindplanning van Flexkids, inmiddels KidsKonnect. Er is destijds gekozen voor deze software om de bezetting te optimaliseren en dat is gelukt volgens SKK. ‘Het is een klantvriendelijk programma. Het geeft keurig aan als er iets niet klopt. Het is weleens gebeurd dat het programma een oranje kleur gaf bij het leidsteraantal, terwijl er gewoon 2 ingeroosterd waren. Dan kijk je verder en dan blijkt dat er een aantal kinderen afgemeld is en dat er één leidster teveel op stond. Meteen een besparing!’

Nog een voordeel van het werken met de kindplanning bij SKK is dat het systeem gekoppeld is aan de andere modules, waaronder het groepsportaal. De pedagogisch medewerkers kunnen per dag zien wie er komen en of er kindjes afgemeld zijn. Daarnaast kunnen leidsters opvangdagen ruilen.
 
Personeelsplanning
Er wordt sinds een jaar of 4 gewerkt met de personeelsplanning, een module die naadloos aansluit op de kindplanning. ‘De personeelsmodule is echt top! Wij hadden al een strakke personeelsplanning in Excel, maar kregen toch aparte verlofaanvragen en urenregistraties. Dit kostte veel tijd om te verwerken. Daarnaast is het nu direct zichtbaar als er een leidster teveel op de groep staat, deze kan dan meteen worden ingezet voor niet-groepsgebonden uren of ze kan taakuren gaan vervangen. Er kan gewoon veel beter worden gestuurd.’

Betere bedrijfsvoering
‘Door het gebruik van de software hebben wij echt een betere bedrijfsvoering! Optimalisering van de processen, optimalisering van de bezetting en optimalisering van de personeelsbezetting. Dit alles levert een hogere opbrengst, omdat er tactischer gepland kan worden. Het kost natuurlijk ook wat, naast het maandelijkse abonnement is er de aanschaf van de tablets, die regelmatig vervangen moeten worden. Daarnaast krijgen wij ook af en toe een consultant op bezoek, om het pakket verder te optimaliseren met nieuwe features, dan blijft het pakket altijd up-to-date. Dit kost ook geld, maar ál deze kosten besparen wij zeker.’

‘Jullie krijgen van mij een vette 9! Ik ben gewoon heel blij met jullie.’
Websites
Kindplanning
Personeelsplanning
Medewerkersportaal
Gastouderbureau software
Management informatie
OuderApp
Groepsportaal
Kindvolgsysteem
PortaPay
Automatisch goedkeuren
CRM
Salesfunnel
Kindplanning
Personeelsplanning
Medewerkersportaal
Locatieportaal
Managementinformatie
Financiële administratie
Video module
Fotoboekmodule
Digitaal ondertekenen
Boekhoudpakket
Workflow management
Facilitair beheer
Paco is er voor jou!
Websites
Kindplanning
Personeelsplanning
Medewerkersportaal
Gastouderbureau software
Management informatie
OuderApp
Groepsportaal
Kindvolgsysteem
PortaPay
Automatisch goedkeuren
CRM
Salesfunnel
Kindplanning
Personeelsplanning
Medewerkersportaal
Locatieportaal
Managementinformatie
Financiële administratie
Video module
Fotoboekmodule
Digitaal ondertekenen
Boekhoudpakket
Workflow management
Facilitair beheer
Paco is er voor jou!

Vragen?

Appen, bellen mailen of toch liever een afspraak inplannen? It’s your choice : )
Telefoon E-mail
Demo aanvragen