Technologie: voor kindplanners anno 2023
Gepubliceerd op: 24 aug 2023
“Je kunt een ingevuld inschrijfformulier naar ons faxen” ken je die tijd nog? Toen de fax uitkwam was het een revolutionaire uitvinding. De fax bood voor de kindplanner en ouders een veel snellere en efficiëntere manier om documenten zoals plaatsingsaanvragen te verwerken. Inmiddels is de fax achterhaald, maar technologie wordt steeds relevanter. Hoe kan technologie op een dienstbare manier ingezet worden om de kindplanner optimaal te ondersteunen?
Voor de kindplanner is het belangrijk om meerdere ballen in de lucht te kunnen houden. Door gebruik te maken van technologie, wordt dat steeds makkelijker. Zo kunnen aanvragen bijvoorbeeld nu digitaal gedaan worden, met als gevolg dat aanvragen op een centrale plek terechtkomen. Daarnaast kan er op het gebied van communicatie vaak vlotter en ook naar grotere groepen mensen tegelijkertijd gecommuniceerd worden.
Door gebruik te maken van technische oplossingen, bedien je ook meteen de huidige generatie ouders. Deze generatie kenmerkt zich door hun sterke digitale vaardigheden en hecht veel waarde aan digitale oplossingen. Door te investeren in digitale oplossingen creëer je een win-win situatie: De ouder kan online eenvoudig een aanvraag doen en de planner kan deze op een gecentraliseerde plek beheren. Daar kan geen fax tegenop.
De manier waarop technologie de kindplanner kan ondersteunen reikt nog verder. Inmiddels kunnen planners zichzelf laten adviseren over planningsaanvragen. Hoe werkt dat? Bij het binnenkomen van een planningsaanvraag, kan zogenaamde ‘slimme software’ beoordelen of de aanvraag bij de huidige bezetting past en zijn advies beargumenteren. Betekent dit dat de slimme software het werk volledig overneemt? Nee! Deze slimme software staat volledig in dienst van de kindplanner en geeft slechts advies. Uiteindelijk is deze technologie, net als de voorgaande voorbeelden, ervoor om de kindplanner optimaal te ondersteunen en kostbare tijd te besparen.
Voor de kindplanner is het belangrijk om meerdere ballen in de lucht te kunnen houden. Door gebruik te maken van technologie, wordt dat steeds makkelijker. Zo kunnen aanvragen bijvoorbeeld nu digitaal gedaan worden, met als gevolg dat aanvragen op een centrale plek terechtkomen. Daarnaast kan er op het gebied van communicatie vaak vlotter en ook naar grotere groepen mensen tegelijkertijd gecommuniceerd worden.
Door gebruik te maken van technische oplossingen, bedien je ook meteen de huidige generatie ouders. Deze generatie kenmerkt zich door hun sterke digitale vaardigheden en hecht veel waarde aan digitale oplossingen. Door te investeren in digitale oplossingen creëer je een win-win situatie: De ouder kan online eenvoudig een aanvraag doen en de planner kan deze op een gecentraliseerde plek beheren. Daar kan geen fax tegenop.
De manier waarop technologie de kindplanner kan ondersteunen reikt nog verder. Inmiddels kunnen planners zichzelf laten adviseren over planningsaanvragen. Hoe werkt dat? Bij het binnenkomen van een planningsaanvraag, kan zogenaamde ‘slimme software’ beoordelen of de aanvraag bij de huidige bezetting past en zijn advies beargumenteren. Betekent dit dat de slimme software het werk volledig overneemt? Nee! Deze slimme software staat volledig in dienst van de kindplanner en geeft slechts advies. Uiteindelijk is deze technologie, net als de voorgaande voorbeelden, ervoor om de kindplanner optimaal te ondersteunen en kostbare tijd te besparen.